Salgs- og Leveringsbetingelser


Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle køb foretaget på Ergotec.dk
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige eller mundtlige aftaler mellem dig som køber og Ergotec ApS.

Generelle oplysninger

Ergotec.dk
Ergotec ApS
Åholmvej 10
4320 Lejre
CVR nr. 10324475
mail@ergotec.dk
 

 

Ved køb på Ergotec.dk


1. Betaling og priser

På Ergotec.dk kan der betales med:

  • Dankort
  • Visadankort
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • Maestro
  • Mastercard
  • Faktura (gælder for virksomheder)
  • EAN faktura (gælder for offentlige institutioner)  


Når der handles på Ergotec.dk tages der IKKE gebyr ved betaling med kort.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Ergotec.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Du skal være over 18 år for at handle på Ergotec.dk. Er du endnu ikke fyldt 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.

Alle priser er i danske kroner og eksklusive moms. Der tages forbehold for tastefejl, prisændringer, leveringssvigt samt udsolgte varer. 
Ved køb hvor vores udgifter ved salget mod forventning skulle overstige salgsprisen, forbeholder vi os ret til at afvise ordren eller opkræve  et administrationsgebyr. Dette sker dog ikke uden forudgående aftale med kunden.

 

2. Fragt

På Ergotec.dk leverer vi alle varer til en fast lav fragtpris. Stole koster 100 kr. pr. stk og aflastningsmåtter leveres fragtfrit. Fragtpriserne vil fremgå ved betaling.

Levering sker med PostNord eller DSV Fragtmand. Leveringstiden er 1-3 dage for lagervarer og 2-4 uger på varer der skal produceres. 

Vi leverer til hele Danmark inklusive ikke brofaste øer, dog forbeholder vi os ret til en højere fragtpris i disse tilfælde.

Returfragt
Vælger du at benytte dig af din fortrydelsesret, afholder du selv udgifter til fragt retur til os.

 

3.Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, og derefter yderligere 14 dage til at sende varen retur til os, når du handler på Ergotec.dk

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

a)     har modtaget din vare

b)     får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c)     får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

d)     får den første vare i fysisk besiddelse når det drejer sig om aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail til mail@ergotec.dk eller på  tlf. 4675 4011. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Medsend venligst din ordrebekræftelse.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

4. Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, herunder specialfarver,
  2. aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Såfremt varen kommer retur uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Ergotec.dk
Ergotec ApS
Åholmvej 10
4320 Lejre
 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

5.Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på Ergotec.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Ergotec ApS
Åholmvej 10
4320 Lejre
 


Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

 

6.Persondatapolitik

Ved personoplysninger forstås enhver form for information om en identificeret eller identificerbar fysisk person.

Ved at benytte ergotec.dk eller stolespecialisten.dk for at bestille varer i de respektive webshops, accepterer du, at Ergotec registrerer og behandler dine personoplysninger som beskrevet nedenfor.

Ergotec respekterer fuldt ud alle ønsker om hemmeligholdelse af de personoplysninger, som du giver på ergotec.dk eller stolespecialisten.dk. Vi er opmærksomme på behovet for beskyttelse og forsvarlig behandling af dine personoplysninger, og registrerer og behandler dem i henhold til de til enhver tid gældende regler herfor.

Du kan benytte ergotec.dk og stolespecialisten.dk uden at fortælle os, hvem du er eller give personoplysninger om dig selv. Ergotec.dk og stolespecialisten.dk bruger cookies, men brugen af vores websites/webshops medfører ikke i sig selv registrering af personoplysninger.

For at du kan indgå aftale og handle med os, få leveret varer, nyheder med mere, har vi brug for visse personoplysninger. Ergotec registrerer og behandler derfor personoplysninger om dig, når du:

  • Køber varer på ergotec.dk og stolespecialisten.dk
  • Tilmelder dig et nyhedsbrev
  • Deltager i en konkurrence
  • Sender en forespørgsel, klage eller i øvrigt selv giver oplysninger til os pr. e-mail, telefon eller på anden måde

Ved afgivelse af personoplysninger samtykker du i, at Ergotec ApS behandler dine data, herunder at Ergotec:

  • Registrerer de personoplysninger, du afgiver
  • Registrerer oplysninger om de køb, du foretager på ergotec.dk og stolespecialisten.dk

Ved køb som privatperson registrerer vi:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Ved køb som person i privat eller offentlig virksomhed/tjeneste registrerer vi:

Firmanavn (kommunenavn, styrelse mm.)
Navn på ordreafgiver
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
EAN nummer

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Oplysninger afgivet til Ergotec ApS videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 

Vi foretager registrering af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varer til dig og afhjælpe eventuelle fejl eller mangler i forbindelse med bestilling og levering.

Ergotec.dk og stolespecialisten.dk benytter Nets og Bambora til håndtering af online korttransaktioner og opbevarer ikke informationer om betalingskort. Ved fakturering opbevares fakturerings- og bankoplysninger i henhold til gældende love på området herunder bogføringsloven.

Personoplysninger registreres hos Ergotec ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, så du er ved præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Som registreret kunde hos Ergotec ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig.

Hvordan beskytter vi dine informationer?

Ergotec.dk og stolespecialisten.dk scannes løbende for sikkerhedsbrister og svagheder, for at vi hurtigst muligt kan udelukke potentielle datalækager og dermed gøre vores hjemmesider/webshops så sikre som muligt. Ligeledes scannes der regelmæssigt for malware.

Dine personlige oplysninger opbevares på sikrede netværk og kan kun tilgås af et begrænset antal medarbejdere hos Ergotec ApS.

Hvem videregiver vi personoplysninger til?

Personoplysninger afgivet på ergotec.dk, stolespecialisten.dk, via e-mail, telefon eller på anden måde videregives kun til:

  • Interne afdelinger
  • Betroede tredjemænd, der er nødvendige for opfyldelse af aftaler om levering, betaling og servicering, herunder inkasso og retslige instanser
  • Forretningspartnere med henblik på at vedligeholde din konto og/eller markedsføring

For at kunne give den bedst mulige oplevelse på Ergotec’ hjemmesider/webshops fører vi statistik over, hvordan brugerne anvender siderne. Statistikken bruges udelukkende i anonymiseret form, f.eks. til at se hvilke sider og hvilket indhold brugerne interagerer med.

Ergotec/stolespecialisten bruger Google Analytics til indsamling af besøgsstatistik og videregiver i den forbindelse IP-adresser til Google Analytics.

Den dataansvarlige er:

Ergotec ApS
Åholmvej 10
4320 Lejre
CVR. Nr. 10324475

Ethvert spørgsmål og enhver anmodning, begæring eller henvendelse i øvrigt om persondata skal ske skriftligt til direktør Per Refsgaard på mail@ergotec.dk.

Klage over Ergotec ApS’ behandling af personoplysninger kan rettes til:

Datatilsynet
Borgergade 28, 5.
1300 København K
dt@datatilsynet.dk
www.datatilsynet.dk

 

7.Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Ergotec ApS på mail@ergotec.dk eller tlf. 4675 4011. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt

Forbrugerklagenævnet
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
kfst@kfst.dk
41 71 50 00 (Hverdage 9-16)
 
Forbrugerombudsmanden
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
forbrugerombudsmanden@kfst.dk
41 71 51 51 (Hverdage 9-12)
Revideret maj 2018